همه چیز درباره فریم توزیع نوری (ODF)
مشاور، طراح و مجری پروژه های فیبر نوری
همه چیز درباره فریم توزیع نوری (ODF)
یک شنبه 17 ارديبهشت 1396 ساعت 17:22 | بازدید : 89 | نویسنده : میثم میثمی | ( نظرات )

مواد سازنده ODF

• ضد خوردگی

در ODF تمام نقاط ماده مورد استفاده باید تمام خواص را به صورت جداگانه داشته باشد ، مثلاً مقاومت در برابر خوردگی، خواص فیزیکی و شیمیایی آن باید با ثبات باشد، و سازگار با ژاکت و غلاف پیگتل باشد. برای جلوگیری از خوردگی و آسیب های دیگر، این مواد نیز باید با دستگاه های دیگر که سازگار با مواد استفاده شده در ODF می باشند، به کار گرفته شوند.

• ضدزنگ

سطح آبکاری شده ODF با ساختار فلزی، باید از طریق روش آزمون اسپری نمک برای مدت 48 ساعت بدون زنگ باقی بماند به صورتی که قابل مشاهده نباشد.

• شرایط فرآیندی پوشش

فرآیند پوشش از یک ساختار فلزی استفاده می کند، پوشش و بستر پوشش باید چسبندگی خوبی داشته باشند، چسبندگی نباید کمتر از استاندارد GB / T9286 باشد: درصد چسبندگی در تقاطع برش و یا در امتداد پوشش لبه برش به طور قابل توجهی بیشتر از 5 درصد می باشد، اما نباید بیش از 15٪ باشد.

• الزامات عملکرد احتراق

تجهیزات غیر فلزی برای قطعات ساختاری و عملکرد احتراق کانکتورهای فیبر نوری باید دارای شرایط زیر باشند:

1. نمونه تست نباید به راحتی آتش بگیرد

2. اگر نمونه تست از شروع آتش به مدت ده ثانیه ادامه داشته باشد، شعله یا اجزای برافروخته نباید در انتهای کف نمونه پخش شوند

کارکرد و عملکرد ODF

• ثابت کردن کابل و ویژگی های حفاظت

یک ورودی کابل باید دستگاه فیکس و حفاظت داشته باشد. این دستگاه کابل را نشان می دهد و به رک ثابت می کند، و کابل در تیوب مخصوص کابل برای محافظت از آسیب قرار می گیرد. قطعات فلزی و قفسه های فلزی کابل، غلاف فلزی بی حرکت و برای تقویت کابل فیبر نوری باید به دستگاه ولتاژ متصل به زمین محافظ با قابلیت اطمینان بالا وصل شود.

• تابع انتهایی کابل فیبر نوری

ODF باید یک قسمت مخصوص برای انتهای کابل فیبر نوری داشته باشد. دستگاه به آسانی کابل کشی شده و اتصالات پیگتل آن، نصب شده و تعمیر و نگهداری آن انجام می شود و از مفصل هایی که باید بدون جابه جایی و صدمه دیدن پیگتل ها باقی بماند، نگهداری می کند و از ادوات آنها حفاظت می نماید.

• تنظیم تابع خط

ODFاز طریق جامپر فیبر نوری و پلاگین کانکتورها به سرعت و به راحتی می تواند سیستم انتقال نوری با شیوه تغییر ترتیب اجرا نماید.

• محافظت از پیگتل و کر فیبر نوری

پس از لخت کردن کابل اصلی و ورود آن قسمت محافظ انتهایی آن را ثابت می کند و از کر فیبر نوری حفاظت مینماید.

• ظرفیت

ظرفیت و ظرفیت در واحد رک از (تعیین شده توسط تعداد آداپتورها) استانداردهای محصول می باشد که باید قسمت های انتهایی فیبر نوری را تامین نماید، قسمت ذخیره سازی تارهای اضافی فیبر نوری را فراهم نماید، ODF ها اگر در محدوده ظرفیت کامل متصل شوند باید قادر به تکمیل پیکربندی باشند.

• ثبت و شماره گذاری

رک و واحد باید دارای دستگاه شماره گذاری و ثبت کامل برای شناسایی آسان تر تعداد تارها، ترتیب یا مسیر انتقال باشد و دستگاه ثبت باید به آسانی اصلاح و تعویض شود.

• قابلیت ذخیره سازی نوری

رک و یونیت باید فضای کافی برای تارهای باقی مانده داشته باشد.

کلاس بندی و دسته بندی ODF ها

دسته بندی ODF ها

1. نوع یونیتی

فریم توزیع نوری ماژولار که در یونیت های مختلف رک نصب می شود ، هر یونیت جداگانه پچ پنل فیبر نوری است. این پچ نه تنها ویژگی های اصلی پچ پنل کوچک فیبر نوری را حفظ نموده، بلکه از طریق تغییر شکل ساختاری رک، بهره برداری از فضای مناسب را فراهم می کند، فریم توزیع نوری با ظرفیت بالا یک ساختار مشترک اولیه را دارا می باشد. با این حال به دلیل محدودیت های ذاتی آن برای فضای موجود، در رابطه با عملکرد و استفاده و بهره برداری از آن، گاهی وقت ها به مشکل بر می خوریم.

2. نوع کشویی

به دلیل محدودیت های ذاتی برای فضای موجود، در رابطه با عملکرد فریم توزیع نوری نوع کشویی، به تعدادی واحد و یونیت تقسیم می شود، و هر یونیت شامل یک یا دو کشو می باشد. هنگام انجام عملیات جوش فیوژن و انتقال اطلاعات،می توان یک کشو، که دارای یک فضای عامل بزرگتر می باشد و خارج از عملیات مربوطه می باشد را بیرون کشیده، به طوری که تمامی واحدها مستقل از یکدیگر می باشند. کشش و فشار کشویی در این قسمت باعث قفل کردن دستگاه می شود، که می توان برای اطمینان از پایداری، اتصال ایمن و قابل اعتماد استفاده نمود.

3. نوع ماژولار

ساختار ماژولار فریم های توزیع نوری به گونه ای است که انواع ماژول های تابعی، اتصال کابل فیبر نوری ، ذخیره سازی، استقرار کابل و توابع دیگر عامل در آن پیش بینی شده است. معمولا رایج است که این ماژول ها می توانند به عنوان رکمونت در داخل رک نیز نصب شوند. این ساختار حداکثر انعطاف پذیری را در برآورده شدن نیازهای شبکه های ارتباطی فراهم می کند. در نسخه های فعلی فریم توزیع نوری ماژولار ظرفیت بالا ، استفاده از پنل ها و کشوها و دیگر ساختارهای منحصر به فرد، به کارگیری از اسپلایس های فیبر نوری، علاوه بر آن، استفاده از شیارهای عمودی و فریم توزیع با ظرفیت متوسط، به طور موثر مشکلات ذخیره سازی تارها و پیگتل های اضافی را حل کرده است.

انتخاب فریم توزیع نوری یک کار مهم و پیچیده می باشد در نتیجه باید تمام شرایط محلی و تمامی عوامل به دقت محاسبه شود.



موضوعات مرتبط: آموزشی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دفتر فروش تجهیزات فیبر نوری و آدرس fiber.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 68
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :